Reilu annos eduskuntavaaliehdokkaita valittu

Lehdistötiedote 6.10.2018. Julkaisuvapaa.

Perussuomalaisten Kymen piirin löi lukkoon ison määrän ehdokkaita tuleviin eduskuntavaaleihin. Etelä-Karjalan jo aikaisemminvalittujen Jani Mäkelän, Ilpo Heltimoisen sekä Juha Rantakaulion lisäksi Perussuomalaisten listalta löytyvät Rautjärven tehotäti Päivi Sivenius sekä urheilupiireissä tunnettu ruokolahtelainen Kari Kattainen. Kymenlaaksosta jo valitut Juho Eerola, Carina Jäntti sekä Sheikki Laakso saavat seurakseen Kouvolasta Perusnuorten aktiivi Antti Eskelisen ja piirisihteeri Leo Lindströmin, sekä Haminan kuntavaalien tähden Janne Nyholmin. Perussuomalaisten tavoite on aina rakentaa mahdollisimman kattava lista, josta jokainen löytäisi juuri itselleen sopivan ehdokkaan, ja siinä on tälläkin kertaa onnistuttu hyvin.

Kymen Perussuomalaiset ovat huolissaan hallituksen koulutuspolitiikasta

Kouvolan Pilkanmaalla sulkemislistalla olevalla Pilkanmaan koululla lauantaina 6.10 kokoustaneet Kymen Perussuomalaiset totesivat yhteen ääneen olevansa huolissaan suomalaisen koulutusjärjestelmän alasajosta. Valtakunnan tasolla on hallituksen toimesta koko vaalikauden toteutettu politiikkaa, jossa ammattikouluilta sekä ammattikorkeakouluilta vähennetään rahoitusta rankalla kädellä vaaleja edeltäneestä koulutuslupauksesta huolimatta samalla kun rahaa tuhlataan toisaalla. Etäopetuksesta on tullut arkipäivää, ja kuvitellaan, että näin saadaan aikaiseksi ammattitaitoisia rakennusmiehiä, putkimiehiä jne. Monissa kunnissa ollaan myös ajamassa kyläkouluja alas, ja lähiökoulut homehtuvat käsiin. Perussuomalaiset ovat realisteja, ja ymmärtävät ettei kunnilla ole välttämättä resursseja ylläpitää koulua vain muutamalle kymmenelle oppilaalle, mutta sadan oppilaan koulujen alasajoon suhtaudumme erittäin kriittisesti. Sadalle oppilaalle koulukyytien järjestäminen ei myöskään ole täysin ilmaista eikä ongelmatonta.

Lisäksi valittiin piirihallitus vuodelle 2019

Lisätietoja antavat